Forløbet / Førstehjælp

Køre­lektioner

Her kører vi på almindelig vej og øver kørsel på vej og bykørsel i tæt trafik, samt motorvejskørsel og mørkekørsel. Det er et lovkrav at du minimum har haft 16 kørelektioner, inden du kan aflægge den praktiske prøve. De fleste bruger 1- 3 køremoduler ekstra, men først når du føler dig klar booker vi en køreprøve.

Manøvre­bane

Inden for de første 14 dage skal du starte på den praktiske del. Her begynder de første 4 lektioner på den lukkede øvelsesplads, her øves bl.a. igangsætning, styring, bremsning mm.

Der må max. være 3 biler på manøvrebanen, så du og to andre samt din kørelærer. derved er man også fri for mange tilskuer første gang man er alene i bilen.

Din kørelærer sørger for transporten til og fra banen.

Køreteknisk anlæg

Efter ca.7 ugers forløb skal du deltage i et køreteknisk kursus på 4 lektioner. Det er det de fleste elever ser frem til for det er sjovt at køre glatbane og prøve de forskellige øvelser. Her øves der bl.a. styre- og bremseøvelser på såvel tør- som glat vej. Her er det igen som oftest din kørelærer der underviser. Her må være 6 biler på banen.

Din kørelærer sørger for transport til og fra banen.

Førstehjælp

Før end du kan få kørekort skal du have gennemført et 8 timers færdselsrelateret førstehjælpskursus
Det har du mulighed for at tage på køreskolen. Der er førstehjælps-kurser hver anden måned på køreskolen. Anden mulighed er du selv undersøger på nettet, der udbydes kurser flere steder.

Prisen er pt. 650 kr.

Næste datoer for førstehjælp
der er pt. ikke førstehjælp
Undervisningen er fra kl. 8.00-16.00

KONTAKT OS

Har du spørgsmål til os, kan du altid ringe, sende en SMS eller en mail til enten 2735 6209 eller brianlslussi@hotmail.com.